یزدفردا "مهدی زمان زاده  "خبرنگار جوان ،خلاق و پرکار یزدی که با خبرگزاری ایسنا  و دنیای مجازی خود را به جامعه اطلاع رسانی استان معرفی نمود ودر اکثر رسانه های مکتوب استان نیز ردپایی از خود برجای گذاشته و مدتی نیز هفته نامه هادی را به رشته تحریر در آورد و روابط عمومی شورای اسلامی شهریزد را نیز برای مدت کوتاهی تجربه نمود و توانست با تلاش و پشتکار خود یکی از پرکارترین خبرنگارانی باشد  که نبودنش کاملا محسوس و آمدن مجددش نیز قطعا تاثیر گذار خواهد بود .به هر حال او راهی را که باید می رفت ،رفت و آنگونه که در وبلاکش آورده  اولین لباس دولتی یعنی لباس مقدس سربازی را از تن در آورده و  با کوله باری از تجربه های تلخ و شیرین به لباس  مقدس خبرنگاری ملبس خواهد شد  و ابیشتر از پیش از او خواهیم شنید و از تلاشش در جامعه اطلاع رسانی  استان خواهیم دید و برای اولین  قدم در آغاز راه پر مشقت اطلاع رسانی استان  مطلبی را در باب  ائمه محترم جمعه نگاشته  که با آرزوی توفیق روز افزون برای او و امید به حضور تاثیر گذار و موفق او در تمامی امور زندگیش   عینا منتشر می شود .

 

 

 

مهدی زمان زاده :شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از جمله نهادهایی است که نقش بسزایی در نظارت بر عملکرد نهادهای دولتی و بعضا غیر دولتی ایفا می کند. این مهم که با توجه به منسوب بودن به دفتر مقام معظم رهبری، نفوذ ائمه جمعه در بین اقشار مختلف جامعه و همچنین ایفاگر نقش یاور و ناظر با مدیران قابل تامل است می تواند راهگشای گره های کور مسائل و مشکلات هر منطقه و خصوصا هر استان شود.

این شورا در هر استان یک نمایندگی با نام دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آن استان دارد و در یزد نیز مدت هاست که این دفتر با چراغ خاموش فعالیت کرده ولی چند وقتی است با فعالیت وبلاگ دفتر که توسط مدیر روابط عمومی جوان آن – سهیل شریعتمداری - به روز می شود، نکات قالب توجه ای از فعالیت ها وبرنامه های آن ارائه کرده است.

در آخرین مطلب این وبلاگ مطلب قابل توجهی ارائه شده است، خبری که نشان می دهد ائمه جمعه نیز باید آنلاین شوند.

حال که اینترنت علی رغم ناسازگاری اش کشان کشان خود را به پای تریبون نمازجمعه ها رسانده باید منتظر ماند و ائمه جمعه آنلاین را check کرد.

در گردهمایی که ائمه جمعه استان یزد روز شنبه 13 تیرماه سال جاری برگزار کرده اند حجت الاسلام و المسلمین خانی مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گزارشی از صورتجلسه و مصوبات قبلی ارائه داد و از ائمه جمعه و ستادها خواست نامه ها و تعامل خود را به صورت اینترنتی انجام دهند .

همچنین در این جلسه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ، استاندار ، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و ائمه جمعه مناطق در حوزه علمیه اردکان برگزار شد .

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین دیداری امام جمعه ضمن خیر مقدم گزارشی از وضعیت فرهنگی مذهبی و تعامل دستگاه ها با امام جمعه ارائه داد

در ادامه روستایی فرماندار اردکان با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه در اردکان گزارشی از وضعیت شهرستان ارائه داد و دیدگاه های خود را بیان کرد .

حجت الاسلام و المسلمین مهاجریان امام جمعه طبس برنامه های این شهرستان را در بحث اوقات فراغت ارائه داد و ضمن بیان وجود موسسات فرهنگی در این شهرستان پیشنهادهایی در خصوص ارتباط و انجام بهتر برنامه ها ارائه داد .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صدوقی ضمن تقدیر و تشکر از برپایی این نشست حجت الاسلام فاطمی بصیر امام جمعه جدید هرات را به ائمه جمعه دیگر مناطق معرفی کرد . ایشان از برخی مسائل قبل و بعد از انتخابات که مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده و صدمات جدی را به وجود آورده انتقاد کرد و توهین به مراجع و علما را شکل دیگری از برنامه های تخریبی دانست و گفت باید جلوی این رفتارها گرفته شود . ایشان با اشاره به نظر شورای نگهبان در خصوص صحت انتخابات به رئیس جمهور منتخب تبریک گفت .

در پایان فلاح زاده استاندار یزد نقش اوقات فراغت را امری مهم در این فصل دانست و درباره سمپاشی رسانه های بیگانه هشدار داد و ماهواره ها مخرب ترین وسیله دانست و نقش خانواده در این خصوص را بسیار ارزشمند دانست .

وی در خصوص مواد مخدر به کشفیات این استان اشاره کرد و اجرای برنامه های ویژه از سوی مساجد ، تشکلهای مذهبی ، ائمه جمعه و جماعات در جهت فرهنگ سازی را خواستار شد .

فلاح زاده همچنین گزارشی از سفر اخیر وزیر راه به استان به ائمه جمعه ارائه داد .

بازدید از مصلی بزرگ اردکان و حضور در گلزار شهدا از دیگر برنامه های این گردهمایی بود .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا